گروه کوهنوردی اماوند

درود بر همنوردان عزیز
برنامه هفتسین برفرار قله لاله زار
29 و 30 اسفند ماه

طبق قرار قبلی کوچه شماره 2 جاده تهران مکان رو اعلام کردم و برنامه بخاطر اینکه یکی از همنوردان که از راه دورتر یعنی رفسنجان قرار بود به جمع ما اضافه بشه حدود 40 دقیقه تاخیر حرکت کردیم هوا ابری بود رسیدیم به سد لاله زار و تا عشایری با ماشین رفتیم کوله ها رو جمع کردیم تا بچه ها کوله هارو جمع میکردند نگاه من به سمت کوه ها بود که همین روز اول بوران بود هوای خیلی خراب بود ساعت 11:10دقیقه حرکت کردیم تقریبا بعد از 10 دقیقه برف کوبی شروع شد باد شدید و بوران هوای سرد خلاصه به راه خود ادامه دادیم بعد از دوراهی کله ماری هوای بسیار تا بسیار بد شد تا جایی که 10 متر جلوتر مان دیده نمیشد شدت برف و بوران زیاد شد دیگه همانجا کمپ اعلام کردم و کمپ زدیم باور نمیکردم با اون شرایط هوا آمدیم ساعت 1:40 دقیقه بعد از دوراهی بودیم کمپ زدیم و شرایط هوا لحظه به لحظه بدتر میشد اما چیزی که مرا امیدوار میکرد تیم بود که خیلی پر انرژی و با انگیزه بودند
شب بارش برف شروع شد در حدی که صبح از چادر ها نمیتوانستیم بیاییم بیرون چادر ها رو تکان دادیم برف ها را با پاهای مان از چادر دور کردیم و آمدیم بیرون نگاهی به هوا کردم و دیدم اصلا به صلاح نیست در این شرایط بیشر بمانیم ساعت 6:30 دقیقه صبح بود هفتسین مان را به راه کردیم تا هفتسین را چیدیم و چند تا عکس گرفتیم ساعت شد 7:15 دقیقه بلا فاصله جمع کردن و برگشت را اعلام کردم ساعت 8 جمع کردیم و برگشتیم هوا خیلی سرد تر از روز قبول بود یکی از همنوردان بخاطر سرما زیاد نزدیک بود سرما زده شود اما با تنقلات و گرم کردن دستانش و کمی استراحت کوتاه خوب شد و به حرکت خود ادامه دادیم باران و برف خیلی شدت زیاد داشت در حدی که تا 10 متر جلوتر میرفتیم جای پاهای مان پوشیده میشد با سرعت خیلی بالا به سمت ماشین میرفتیم لباس های مان خیس شده بود بلاخره بسلامتی کامل خودمان را به ماشین رساندیم ساعت 10:35 رسیدیم به ماشین اما یه مشکل داشتیم بخاطر بارش برف و باران ماشین مان میان گل گیر کرده بود هر روشی بود انجام دادیم اما نشد بچه ها خیس بودند و باد هم بیشتر عذاب شان میداد لحظه ای داخل ماشین نشستیم به آتش نشانی زنگ زدیم گفت زنگ بزنید به امداد جاده 112 هر کاری کردیم وصل نشد ساعت شد 11 چاره ای نداشتیم به سمت لاله زار راه افتادم به آقای کاظمی زنگ زدم و موضوع را تعریف کردم, راهنمایی کردند اما باز هم جواب نداد رسیدم منطقه گردشگری لاله زار هیچ بنی بشری نبود به هرجایی که میتوانستم زنگ زدم حتی 110 در آخر کار گوشی ام خاموش شد و با نا امیدی به سمت ماشین حرکت میکردم که یک ماشین را دیدم دوان دوان خودم را به ماشین رساندم و ماجرا را برایش توضیح دادم بنده خدا سورام کرد و زنگ زد به شهر دار و درخواست ماشین برای کمک کرد ازم پرسید ماشین کجاست ادرس دادم و حرکت کردیم سمت ماشین خواستند با راه کار های خودشان ماشین را از گل بیرون بیاورند اما نشد مجدد زنگ زدند و درخواست کردن که لودر برای خارج کردن ماشین نیاز داریم قبول کردن آنجا بود که کمی آرام گرفتم داخل ماشین نشستیم و منتظر ماندیم تا لودر از راه رسید ماشین را خارج کرد (اینجا جا دارد از آقای حیدری تشکر ویژه کنم بخاطر کمک بزرگ شان) با عضاء تیم از ایشان تشکر کردیم ساعت 1:15 دقیقه به سمت کرمان حرکت کردیم و به سلامت کامل به خانه های مان بازگشتیم.

تشکر میکنم از تک تک اعضای تیم:

آقایان : احمدرضا جعفری(سرپرست) امیرحسین سیدی(سرقدم) مجیب صانعی(عقبدار) حسین سلطانی نژاد و خانم عفیفه حسن پور