گروه کوهنوردی اماوند

به نام خدای مهربان گزارش برنامه یک ونیم روزه به شهرستان شهربابک

تاریخ اجرا: 96/2/8

سرپرست: فاطمه سلطانی نژاد

در هشتمین روز از اردیبهشت زیبا عازم شهرستان شهربابک برای دیدن جاذبه هاش شدیم... قرارمون ساعت یک روز پنج شنبه جلو کتابخونه ملی بود... دوستان سر وقت همه اونجا بودن. تعدادمون کم بود. همه دوستان اشنا بودن فقط یک مهمان از گروه کوهنوردی دماوند تهران داشتیم. ساعت یک و نیم از کرمان حرکت کردیم. قرار بود راهنمایی از شهربابک باهامون همراه بشه... شهربابک جناب طالب زاده از همنوردانمون همراهمون شدن و راهی دریاچه مخرگه شدیم... حدود 16 کیلومتر تو جاده خاکی رفتیم تا بالاخره بهش رسیدیم... دریاچه مخرگه بزرگترین دریاچه اینه ای ایران هست که به خاطر کف نمیکی که داره مثل اینه عمل میکنه... نمیدونستیم اب داره یا نه.... وقتی بهش رسیدیم با دشتی از نمک روبه رو شدیم که عظمت داشت... اما کمی جلوتر که رفتیم خوشحالی ما صدچندان شد... حدود سه سانتی اب داشت که با درخشش خورشید در حال غروب منظره ای ناااااب برامون رقم خورد... حدود یک ساعتی رو اونجا از منظره لذت بردیم ... بعد از اون با پذیرایی نون محلی کرنون و اسپار محلی جناب راهنما سورپرایز شدیم . بعد به سمت ی سقاخونه حرکت کردیم و قرار شد شب رو اونجا باشیم. الاچیق داشت و دوستان راحت اونجا چادر زدن و شب دور هم و دوستانه شام خوردیم ..... صبح روز بعد هم بعد از صرف صبحانه به سمت روستای صخره ای میمند حرکت کردیم. این روستا ثبت جهانیه و تمام خونه هاش توسط دست انسان کنده کاری شده و از عجایب بود واقعا جناب اقای موسوی از گذشته روستا برامون گفتن و لذت بردیم... سه ساعتی رو در میمند گذروندیم و بعد به سمت دشت ریواس حرکت کردیم... بازم نمیدونستیم اونجا چ خبره .... دشت ریواس شهربابک هم بزرگترین دشت ریواس ایران محسوب میشه که ی سال درمیون ریواس ها گل میدن.... همینجور که تو جاده میرفتیم یک دفعه رسیدیم به جایی که دو طرف جاده تا چشمممم کار میکرد قرمزی میزد و ریواس دیده میشد.. بلهههه دشت ریواس بود و گل هم داده بودن.... خدای من... بی نظیرررر بود خدا رو بابت این همه عظمت سپاس.. نیم ساعتی رو هم اونجا گذروندیم و بعد رفتیم کنار رودخونه و ناهار خوردیم و به سمت کرمان حرکت کردیم.... حدود ساعت 7 بود که رسیدیم کرمان .. بسیار برنامه خوبی بود و خدا رو شکر زیباییهاشو دیدیم... ممنون از دوستانی که همراهی کردن..