گروه کوهنوردی اماوند

سرپرست: آقای باغگلی

راهنما و سرقدم: خانم ساردوئی

عقب دار: آقای نخعی

ساعت 2 بعد از ظهر پنجشنبه 12 مردادماه همراه با 10 نفر از همنوردان به سمت جیرفت حرت کردیم. با توقف کوتاهی که در پارک کوچکی نرسیده به ساردوئیه داشتیم، آقای باغگلی سرپرست برنامه با بستنی از ما پذیرایی کردند. ساعت 5 به ساردوئیه رسیده و منتظر راهنما و دو نفر از همنوردان رفسنجانی شدیم. کم کم به پای رشته کوهای بهر آسمان رسیدیم. هوا نیمه ابری و خنک بود . ساعت 5:30 کوله ها بر پشت رهسپار کوه شدیم. مسافتی کوتاه را با شیب نسبتا تند بالا رفتیم. شیب کم کم ملایم شد . بعد از گذشتن از چند آبشار کوچک ، صدای سگ های گله به گوش می رسید. هوا کم کم رو به تاریکی می رفت که سرقدم پیشنهاد داد همانجا در نزدیکی گله چادر بزنیم . ساعت 8:40 دقیقه را نشان می داد که چادرها را برپا کردیم . آسمان شب مهتابی، نیمه ابری و کمی سرد بود. آتشی روشن شد تا با گرمای خود همه را دور هم جمع کند و از هر دری سخنی آغاز شد.

صبح روز جمعه ساعت 5:30 بیدار باش و 6:05 دقیقه حرکت به سمت قله آغاز شد. در شیبی نسبتا تند در حالی که قله سبز و زیبا در جلوی رویمان قرار داشت ،آهسته و پیوسته به راه خود ادامه دادیم. در راه گروه دیگری از کوهنوردان را دیدیم که بامهربانی و میوه از ما پذیرایی کردند. کمی مانده به قله باد شدیدی وزیدن گرفت که البته به گفته خانم ساردوئی راهنمای برنامه، این بادها طبیعی و همیشگی است . ساعت 7:25 همگی به قله رسیدیم و حس شادی فتح قله نشانه وجودمان را تسخیر کرد. بعد از چند عکس یادگاری ، با تصمیم سرپرست به علت باد شدید به سمت چادرها برگشتیم تا صبحانه را آنجا صرف کنیم. در هوای خنک صبح گاهی ، ساعت 9 در جمع دوستانه و صمیمی، صبحانه صرف شد تا انرژی از دست رفته را باز یابیم. بعد از آن از همان مسیری امده بودیم قصد بازگشت کردیم. ساعت 12 ظهر همگی شاد و سرحال زیر سایه درختان پای کوه و کنار جوی اب نهارمان را خورده و بعد از استراحتی کوتاه راهی کرمان شدیم.

در پایان تشکر و قدردانی از همه همراهان عزیز.

شرکت کنندگان در برنامه:

اقایان: محمد جواد برخوری،امیر حسین دهقانی، امیر محمد خالقی، محمود رحمتی، اقای ملک قاسمی، مهدی نخعی، اقای نظریان،امیر حسین سعیدی،اقای رنجبر،احمد باغگلی