گروه کوهنوردی اماوند

تاریخ اجرا: سوم آذر ماه 1396

تعداد افراد شرکت کننده:9نفر

سرپرست  برنامه: سارا سمیعی

قله قفس پنجمین قله مرتفع از رشته کوه پلوار میباشد که با ارتفاع 3675 مترازسطح دریای آزاد در شرق کرمان قرار گرفته است.

گزارش برنامه:

اعضای شرکت کننده: سارا سمیعی(سرپرست)،احمدرضا جعفری،مهدی تاتاری،محمد عرب،صالح گوهری،مرضیه فاضلی،پویا اسدآبادی،علی خاطبی،حمید دهقانی

طبق برنامه ریزی قبلی روز جمعه سوم آذر ماه نود و شش به اتفاق 9 نفر از همنوردان ساعت 5:30 صبح با یک دستگاه خودروی ون از مقابل کتابخانه ملی کرمان به سمت چشمه امام رضا حرکت کردیم.

حدود ساعت 6:30 به چشمه امام رضا رسیدیم.

بعد از آماده کردن کوله حرکت را آغازکردیم و پیمایش زیبای دره قفس راپی گرفتیم وبعدازحدود یک ساعت و نیم پیمایش کنار درخت انجیر معروف رسیدیم و بعد از صرف صبحانه در هوای بسیار خوب پاییزی ساعت 8:30 به سمت قله پر شیب قفس حرکت کردیم.

ریزش باران شب گذشته و بارش پیش بینی نشده برف ، زیبایی چشمگیر و هوای مطبوعی را به منطقه داده بود که هر چه به قله نزدیکتر میشدیم پوشش برف کامل تر و حجم برف بیشتر میشد تا جایی که مسیر بعضا لغزنده و در نزدیکی قله با وزش باد و بوران نسبتا شدیدهمراه بود.

بعد از حدود دو ساعت و نیم حرکت و برفکوبی که هرازگاهی توقفی داشتیم و از طبیعت زیبای منطقه لذت بردیم به علت نداشتن تجهیزات مناسب صعود زمستانه مخصوصا کفش و مشکلاتی که برای اکثر همنوردان به وجود آمده بود در ارتفاع 3365 متر از سطح دریای آزاد  و 300 متری منتهی به قله ، سرپرست برنامه با اندکی تامل تصمیم به بازگشت گرفت

در همان مکان عکس یادگاری گرفتیم و فرود را آغاز کردیم.

در ساعت 13:15 مجدد به درخت انجیر رسیدیم و پس از صرف ناهار در ساعت 14 مسیر برگشت را پی گرفتیم و در ساعت 16 به چشمه امام رضا رسیدیم و ساعت 17:15 مقابل کتابخانه ملی برنامه به پایان رسید.

و جلسه نقد برنامه هم طبق معمول داخل خودرو برگزار شد و دوستان نظرات خود را راجع به برنامه بیان نمودند و در آخر سپاس فراوان از دوستان و همنوردان عزیزمان در این برنامه زیبا و پر از تجربه  تا مجالی باشد جهت صعود ها و همنوردی های دیگر.