گروه کوهنوردی اماوند

تاریخ برنامه: 21 و 22 تیر ماه 97
سرپرست برنامه: عادله اسدی

راهنما : هادی موسی نژاد

همنوردان: نرگس ایرانمنش . مینا مصطفوی . هادی موسی نژاد . محمد ابراهیمی . مهدی نخعی . حامد موسی نژاد . امیر طهماسبی . احمد مهدی زاده . عادله اسدی

مدت اجرا: یک و نیم روزه
تعداد: 9 نفر

قله کله ماری با ارتفاع ۴۱۸۰متر در شمال، قله ۴۴۰۲متری تخت عبدالبیگی در شرق و قله کله برفی به بلندای ۴۳۹۱متر در غرب، از قله‌های شاخص کوه شاه هستند .

مسیر انتخابی برای صعود از سمت لاله زار و در کنار رود خانه کوه شاه که برف گیرترین بلندی جنوب کشور است؛ انتخاب شد

آغاز کوه شاه سرچشمه دو رودخانه بزرگ است، رود لاله زار که در دامنه شمالی جاری است و به دشت بردسیر می‌ریزد و هلیل رود که از چندین سرشاخه در دامنه‌های غربی و جنوبی کوه شاه تغذیه می‌شود

با تحلیل و بررسی آب و هوا و شناخت منطقه تصمیم بر آن شد که مسیر انتخابی با شب مانی در کنار رود خانه آغاز شود

ساعت 15 از روبروی کتابخانه ملی کرمان با یک دستگاه ون حرکت تیم آغاز شد

حرکت به سمت لاله زار با لذت از مناظر و کشت زارهای مسیر بسیار عالی شروع شد و ساعت 5.30 با گذشتن از روی سد خاکی و عشایر چادرنشین به پارکینگ رسیده و راننده ون(آقای احمد مهدی زاده) نیز با توجه به شناخت قبل و هماهنگی ، با ما همسفر شدند

با برداشتن کوله ها و انرژی بالا شروع به حرکت کردیم

با سرقدمی آقای هادی موسی نژاد و عقب دار تیم آقای حامد موسی نژاد قدم هایمان را برتن خاک و سنگ لاله زار گذاشتیم

عطر پونه با نسیمی زیبا و دل انگیز تمام وجودمان را معطر میکرد

با حرکت در کنار رودخانه به سمت دوراهی درودی از مناظر زیبای دشت لاله زار لذت بردیم.بعد از رسیدن به دوراهی از سمت راست دره به حرکت خودمان ادامه دادیم

و در ساعت 21 به جای خواب مناسب رسیدیم و شروع به کمپ زدن کردیم.

کمپ در طول جغرافیایی 29.42 و عرض جغرافیایی 56.77 و ارتفاع 3541 بود.

همدلی و همراهی و انرژی گروه بی نظیر بود با خوردن شام و گپ و گفت شب را به خوشی گذراندیم و با توافق همنوردان عزیز و نزدیکی کمپ به قله کله ماری ، بیدار باش ساعت 5:30 اعلام شد

ساعت 5:30 با موزیکی ملایم و بی وصف ،صدای پرندگان، عطر پونه و صدای  بازی رودخانه با سنگ ها آغاز شد

نسیم دل انگیز  و شفق انرژی تیم را دو چندان کرد

با پذیرایی چای و قووتو  مسیر به سمت قله در ساعت 6 آغاز شد دو تن از همنوردان به دلایل آسیب های قبلی جسمی از همراهی با ما باز مانده و در کمپ ماندند

و بقیه تیم در کنار رودخانه از آب زلال و سرد رودخانه نوشیده و لذت بردند و توشه خود را برداشته و به سمت قله حرکت کردیم

با گذشت از رودخانه حرکت از سمت راست دره آغاز شد

انرژی و همراهی همه دوستان مثال زدنی بود و با سرقدمی آقای هادی موسی نژاد قدم بر تنه کوه گذاشتیم

سنگ های سیاه و بزرگ مسیر بسیار زیبا و خاطره انگیز بود ،بعد از گذشت یک ساعت با توافق عزیزان صبحانه را خورده و استراحتی کوتاه انجام شد با دیدن قله سیاه این کوه زیبا قدمهایمان سریعتر و انرژیمان دوچندان شد

با رسیدن به قله جشن صعود را در ساعت 9:30 با گرفتن عکس و خوردن میوه و تنقلات برپا کردیم

نیم ساعت را با دیدن دو کوه زیبا و با ابهت کوه شاه ولاله زار که سربه فلک لاجورد کشیده بودند لذت بردیم و با دیدن مناظر زیبا وسر سبز اطرافمان شوق صعودمان مثال زدنی شد.

در مسیر بازگشت به دره در کنار جوی آب استراحتی کوتاه  انجام شد و بلاتفاق شادی صعودمان را به "عزیزانی که میخواستند که در کنارمان باشند اما توان و قدرت جسمیشان مجال نمیداد " تقدیم کردیم

با نوشیدن شربتی خنک و گوارا به مسیر ادامه دادیم و ساعت 12:30 به کمپ رسیدیم

همنوردان با چای پونه از ما پذیرایی کردند و خستگی مسیر را به رودخانه سپردیم

با استراحت و خوردن ناهار ساعت 14:30 کوله و وسایل خود را به دوش کشیده و راهی شدیم

با رسیدن به دو راهی دورودی استراحتی کوتاه کرده و ساعت 17 به ماشین رسیدیم با همراهی راننده و عزیزان همنورد کوله ها را بار زده و راهی کرمان شدیم.

در روستای لاله زار با آبمیوه و بستنی از همنوردان عزیز پذیرایی شد و ساعت 19 به کرمان رسیدیم و با همنوردان و همسفرانمان خداحافظی کردیم.